Selasa, 31 Mac 2015

Kesepian.

Aku mencari jasad kau,
Dimana kau menghilang,
Kemana kau berselindung,
Kau kata cuma pergi sebentar,
Tapi kenyataannya lama,
Terlalu lama hingga tiada lagi
susuk kau dihadapan aku,
Sedarkah kau aku kesepian sendiri.

Aku merayu atas nama cinta,
Aku merayu atas nama kasih,
Tolong jangan menyepi lagi,
Tolong jangan menjauh lagi,
Aku belum bersedia kau pergi,
Temankan aku tuk sebentar cuma,
Agar aku tidak kesepian sendiri.

Aku tidak mahu kau terus berjanji,
Aku takut kau terus membohongi,
Kerna katanya cuma pergi sebentar,
Kenyataannya kau benar pergi,
Pergi yang tidak akan kembali,
Jasad kita sudah berbeda dunia,
Andai kau sedar akhirnya aku benar
Kesepian sendiri.


*Mr Y : 
"J aku benar sayangkan kamu. Kamu itu wanita pertama yang ada dalam hati aku.Tapi kenyataannya kita terpisah oleh satu hal yang kamu sendiri tahu apakah itu. Aku cuma berdoa andai kamu benar sudah tiada jodoh lagi dan begitu pun aku moga kita selalu dijodohin ya, dan akhirnya kita benar berjodoh, amin."

*Ms J : 
"Ya kak, berharap akan sampai masanya tuhan menjawab setiap soalan-soalan kita. Aku juga sayang kamu."
               

*Untuk cinta mereka yang kini benar terpisah atas takdir Ilahi. Mr Y sudah diatas sana. Bertemu yang Abadi dan membawa sendiri cinta sejatinya pada Ms. J hingga detik nafas terakhir. Moga-moga tuhan temukan mereka diruang yang berbeda.

~artibsha~
pesanantanpasuara
31Mac2015

Tiada ulasan:

Catat Ulasan