Selasa, 10 September 2013

Tanpa Tajuk.

tuhan sedang berbicara dengan aku.
tuhan mahu aku kenal SABAR & IKHLAS.
tuhan beri jalan untuk aku rasa itu.

tuhan.
kau kasehkan aku dengan ujian
kau sayangkan aku dengan  musibah
kau bahagiakan aku dengan kelukaan.
moga aku belajar menjadi sabar.
moga aku lalui dengan ikhlas.

tuhan.
buruk sangka aku tak pernah Kau peduli.
cacian hina aku tak pernah Kau peduli.
kebencian aku tak pernah Kau peduli.
untuk Kau,
aku tetap hamba perlu dikaseh
aku tetap hamba perlu disayang
aku tetap hamba perlu dibahagiakan.

tuhan
bagaimana cara aku harus ucap syukur
bagaimana cara harus aku tunjuk setia
bagaimana cara harus aku beri gembira.

tuhan
terima kasih atas nikmat
terima kasih atas perhatian
terima kasih atas cinta.
sesungguhnya aku bahagia dengan cara Kau berbicara


~artibsha!
10september2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan