Khamis, 11 Disember 2014

Anugerah Terindah

Melihat tawa kau,
Mendengar merdu suara kau,
Merenung jelas dari mata kau,
Memberi aku sejuta kelegaan.

Sentiasa terlihat jelas pada alur mata aku,
Warna-warna indah dalam diri kau,
Dan sesekali,
Menatap derap langkah kau,
Memperdengar kisah hidup kau,
Tergambar bahawa hati yang ada pada kau
sesungguhnya
 hadiah dari syurga.

Saat kau disisi,
Saat kau mengerti,
Dunia seolah
kembali bergaul ceria,
Kerna kau sentiasa ada sesuatu untuk memberi tawa.
Paling tidak beri bahagia untuk aku dan kau.
Ya, untuk kita.

Dan hanya ingin kau tahu,
Kau benar anugerah terindah yang pernah aku miliki.
Eh bukan, yang selalu aku miliki.
Erm, mungkin yang terus aku miliki.
Ya, anugerah yang terus aku miliki.
Terima kasih pemilik hatimu yang abadi, Ya Rabb.
Meminjamkan dia untuk aku.


*Untuk Kau.

~artibsha~
pesanantanpasuara
11Desember2014

Tiada ulasan:

Catat Ulasan