Jumaat, 5 Disember 2014

Kisah Mereka.

Aku terdiam membiarkan bahuku basah tersimbah air mata lelaki yang sangat aku kasihi. Membiarkan dia meluap segala duka yang terpendam. Dan aku berharap setelah ini dia akan tersenyum manis seperti dahulunya. Aku tidak akan menanyakan punca mengapa lelakiku menangis tersedu seperti itu, karna apa pun sebabnya aku cuma mahu dia tahu bahawa aku akan menjadi gadis yang sedia membuat dia tertawa semula.  

Dan detik itu hanya hati yang berbicara.

“ Aku tidak harus selalu kau jauhi bila kau hanya mahu menyeksa ku atas nama cinta” – Ms. J

“ Kau tidak harus selalu mendiamkan aku jika hanya ingin menyeksa ku atas nama kasih - Mr. Y

“ Terkadang aku bertahan disampingmu bukan untuk memenangi hatimu tapi hanya untuk menenangkan hatiku dengan melihat senyummu. Aku mohon sesekali tolong pinjamkan aku bahumu hanya sekadar untuk bersandar kerna aku rapuh saat kau menjauh." – Ms. J

“Aku hanya ingin kau tahu bahawa kau adalah matahari aku saat tersenyum, menjadi oksigen untukku bila jasad kau ada disisi, dan kau terus menjadi bintang dihatiku bilamana mata kita bertatapan penuh rindu." – Mr. Y

Yakin pada tuhan. Sesuatu yang sudah ditetapkan sebagai takdir kita, Dia tidak akan biarkannya menjadi milik seseorang yang lain. Kun Fa Ya Kun. Bersabarlah wahai hati, semuanya akan indah pada waktunya.



~artibsha~
pesanantanpasuara
05Desember2014



Tiada ulasan:

Catat Ulasan