Khamis, 2 April 2015

Dimanakan Ku Cari Ganti.

Aku telah lelah menangis,
Hingga tiada lagi air mata yang hadir,
Namun inilah suratan takdir
Yang sudah tertulis atasku,
Hanya tuhan tempatku berpegang,
Moga tidak dibiarkan sendiri
Melalui detik kehilangan yang nyata ini.

Aku berusaha untuk ketawa,
Aku berusaha untuk berdiri,
Dan aku akan terus berusaha
meneruskan tiap cita dan cinta,
Yang masih tersisa dari kau,
Berharap Allah membantuku,
Moga menjadi bekal amal kau dan aku.

Dimanakan ku cari ganti,
Serupa dan seiras dirimu,
Memang tidak akan lagi aku ketemu,
Walau hingga hujung dunia aku berlari,
Kerna hanya kau yang bertahta dihati,
Tak sanggup aku berpisah denganmu,
Namun kasih Tuhan lebih mendahului,
Aku sedang belajar redha dan redha lagi.

Jika kau tahu,
Alangkah pedih rasa hati aku,
Saat aku tahu kau telah pergi,
Saat aku tahu kau tidak akan kembali lagi,
Meninggalkan aku melalui semuanya sendiri,
Tiada lagi teman berkongsi tawa,
Tiada lagi teman berkongsi jiwa.

Kini hanya doa peneman setia,
Moga kau dibahagiakan Allah diatas sana,
Lelah dunia telah kau tinggalkan,
Derita manusia tak perlu lagi kau pedulikan,
Berehatlah sahabat,
Kau tidak akan pernah terganti hingga
aku pula dipanggil menghadap Ilahi,
Moga tuhan sudi temukan kita di syurga.


~artibsha~
pesanantanpasuara
02April2015


Tiada ulasan:

Catat Ulasan