Jumaat, 10 April 2015

Rindu PadaMu Ya Rabb.

Wahai Tuhanku yang ESA,
Aku tahu kau mengerti jiwaku,
Aku percaya kau faham inginku,
Saat dan detik yang terus bergulir,
Seiring berhias antara terang dan gelap,
Seirama berlagu antara duka dan tawa,
Berharap Kau tidak meninggalkan aku
melalui semuanya sendiri.

Wahai Tuhanku yang Penyayang,
Kau adalah pemilik hakiki hatiku,
Sesungguhnya aku rapuh tanpaMu,
Sesungguhnya aku lelah diabaikanMu,
Seakan digores bagai sebuah lukisan,
Seperti mimpi yang datang namun sepi,
Dalam tiap air mata ku persembahkan,
Agar Kau tidak terus biarkan aku 
mengemudi hidupku sesuka hati.

Wahai Tuhanku Yang Adil,
Moga Kau sentiasa menerima doa taubatku,
Moga Kau selalu memberi peringatan tentang khilafku,
Kerna aku akur seperti apa pun diriku,
Kau adalah penakluk abadi segala yang ada dariku,
Maafkanlah bila kadang hati benar tidak sempurna,
Saat melafazkan cinta padaMu,
Namun sampai hujung nafasku hanya Kau
yang bertahta tiada tuhan selainMu,
Ya Allah SWT.


*Saat hati tak sempurna mencintai, moga Allah SWT Menerima doa taubatku.Amin


~artibsha~
pesanantanpasuara
10April2015

Tiada ulasan:

Catat Ulasan