Jumaat, 24 April 2015

Masih Mengharapkanmu.

Disetiap hela nafas
Dibalik renungan mata menerjah
Aku ingin kau terus mengerti bahawa
Hidup ini hanya sekali dan takkan terganti
Tidakkah kau mahu memberi aku ruang
Dalam takdir cintamu untuk aku berkongsi dan memiliki
Kerna aku bersedia memasung cinta kita hingga aku mati
Dan sungguh tanpa kau disisi hidup tiada berarti.

Bukti apa yang mampu aku terjemahkan
Saksi apa yang mahu kau nyatakan
Untuk memberi jawapan tentang hati dan perasaan
Katakanlah wahai pemilik separuh hati
Agar aku tidak terusan dicurigai
Biar kau puas atas kenyataan yang ikhlas tanpa bohongan
Moga kau sudi temani aku hingga hujung waktu berakhir.

Bila aku telah berniat menjadikan kau bidadari dunia dan surga
Tiada mimpi dan harapan lain yang mahu aku bawa
Makanya, tolong tunjukkan bahawa hanya aku cinta terakhirmu
Kerna aku telah bersedia serahkan segalanya hingga akhir nafas
Kerna aku tidak ingin berpisah selagi tuhan tidak mengizinkan
Bantu aku dalam membina istana bahagia kita
Moga kau tidak menghindar agar aku tidak terus terluka derita.


*Kerna kau telah dengannya.

~artibsha~
pesanantanpasuara
24April2015








Tiada ulasan:

Catat Ulasan